Ryneczek Lidla
Lidl rozwija obecnie koncept Ryneczek Lidl. Polskie produkty są głównym celem firmy.
Ryneczek Lidla to najważniejsz projekt Lidl Polska. Jest to stoisko z owocami i warzywami. Na stoisku Lidla dostępnych jest około 90 rodzajów owoców i warzyw. Połączenie naturalnych warunków klimatycznych, sezonowości i polskich zwyczajów sprawia, że asortyment Lidla w Ryneczku zmienia się nieustannie, oferując klientom zarówno produkty sezonowe, jak i typowe.
Warzywa i owoce w Lidlu - Ryneczek Lidla
Dane rynkowe pokazują, że Polacy od wielu lat znajdują się w czołówce krajów europejskich, w których spożywa się świeże owoce i warzywa. Ich średnie roczne spożycie świeżych owoców i warzyw w Polsce wyniosło w latach 2010-2014 9 mln ton. Od wielu lat jesteśmy w pierwszej dziesiątce pod względem spożycia owoców. Pod względem spożycia warzyw tylko nieznacznie ustępujemy Hiszpanom i Włochom. Produkcja owoców i warzyw w UE w 2014 roku to 1 tys. ton.
Ceni nie tylko jakość naszych produktów, ale także ich pochodzenie. Stawiamy na polskie produkty i warzywa, gdy tylko możemy współpracować z krajowym dostawcą. Stawiamy na polskie produkty, kiedy tylko możemy.
Lidl to sieć, która ceni polskie owoce i warzywa. Współpracuje również z wieloma lokalnymi dostawcami. Onix jest producentem i dystrybutorem ziemniaków, buraków i innych warzyw. Onix w 2015 roku dostarczył do sklepów Lidl warzywa o wartości ponad 23 000 ton. Dzięki współpracy z Lidl Polska mogliśmy zwiększyć zatrudnienie nawet o 20%. Jakub Jazdon jest prezesem zarządu firmy Onix.
Lidl zainwestował też wiele milionów złotych w innowacje rozwojowe i usprawniające. Dotyczy to m.in. linii technologicznych, magazynów z kontrolowaną temperaturą, przenośników taśmowych, systemów paletyzacji czy wag karuzelowych.
Dostawcą Lidl Polska jest również firma Hajduk - jeden z największych producentów pieczarek w kraju oraz dynamicznie rozwijająca się, nowoczesna firma, która dostarcza do sklepów Lidl prawie 2 tys. ton pieczarek rocznie.
Z siecią współpracują również polscy producenci. Novita dostarcza trzy rodzaje sałaty, sałatę masłową oraz pietruszkę w doniczkach.
Kolejną firmą, która dostarcza jabłka i gruszki do sklepów Lidl jest GP Vitamin. Origanum dostarcza prawie 20 rodzajów ziół w doniczkach.
Sieć Lidl była w stanie sprzedać 1,3 mln kilogramów jabłek miesięcznie, co stanowi równowartość 85 ton. Sprzedała także 1,7 mln ton ziemniaków, co stanowi równowartość 83 ton. W sprzedaży było ponad 500 tys. kilogramów gruszek, co odpowiada 42 tonom, oraz 300 tys. kg pieczarek, co odpowiada 40 tonom. Dzięki temu, że sieć dostrzega potencjał polskich producentów i współpracuje z nimi w zakresie rozwoju dostawców, może tworzyć ofertę wysokiej jakości, a jednocześnie rozwijać polskich dostawców.
Trendy sprzedaży w sklepach Lidl wyraźnie pokazują, jakie produkty naszych rodzimych dostawców dominują na rynku europejskim. Z danych Eurostatu wynika, że Polska jest największym europejskim producentem jabłek. W 2014 roku wyprodukowaliśmy ponad 3 195 000 ton jabłek, a marchwi około 823 000 ton. Indeks produkcji roślinnej, obliczany przez Bank Światowy, potwierdza potencjał polskich upraw. Jest on wyższy od średniej unijnej.